Albert Camus
Alber Kami (1913–1960) je bio francusko-alžirski pisac, filozof, novinar i esejista, jedan od najznačajnijih predstavnika filozofije apsurda. Rođen je u Mondoviju (današnji Drean) u Alžiru, tada francuskoj koloniji. Odrastao je u siromašnoj porodici i školovao se u Alžiru, gde se rano počeo baviti novinarstvom i pozorištem.
Kami je poznat po svojim delima koja istražuju apsurd ljudskog postojanja i potragu za smislom u svetu bez božanskog poretka. Njegov najpoznatiji roman Stranac (1942) prikazuje ravnodušnog protagonista koji odbacuje društvene norme i završava tragično, dok esej Mit o Sizifu (1942) filozofski razrađuje koncept apsurda. Ostala ključna dela uključuju romane Kuga i Pad i drame kao što je Kaligula.
Iako se često dovodi u vezu sa egzistencijalizmom, Kami je odbacio tu etiketu. Takođe je bio politički angažovan, posebno tokom francuskog otpora u Drugom svetskom ratu i kasnije u debatama o francuskoj kolonijalnoj politici. Godine 1957. dobio je Nobelovu nagradu za književnost, čime je postao jedan od najmlađih dobitnika.
Tragično je poginuo u saobraćajnoj nesreći 1960. Kami je i dalje simbol intelektualnog otpora, moralne jasnoće i filozofske dubine.
Naslovi u ponudi
Leto
Zbirka književnih i filozofskih eseja Alberta Camusa.
Stranac
Roman Stranac (1942.) djelo je francuskog pisca Alberta Camusa i ključni tekst egzistencijalizma i apsurda. Roman je napisan u sažetom, gotovo monotonom stilu, što pojačava osjećaj otuđenosti.
Stranac
The Stranger is a novel by French writer and philosopher Albert Camus. Published in 1942, it is one of the most significant novels in twentieth-century French literature and one of the best literary depictions of the absurdity of human existence.
Stranac
"The Stranger" (1942) by Albert Camus, a classic work of existentialism, follows the life of Meursault, an emotionally indifferent Algerian of French descent, whose apathetic attitude towards the world leads to tragic consequences.
Stranac
Stranac
The Stranger is the novel with which Camus achieved his first great success, influenced by Nietzsche's philosophy, Sartre's philosophy of existentialism, and, most of all, his philosophy of the absurd.