Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Vladimir Strugar

Teorijsko - kritički pristup obrazovnoj politici u Hrvatskoj

Obrazovna politika u Hrvatskoj planirala je u prvom desetljeću 21. st. mijenjati školski sustav. Promjene bi, očekivalo se, prije svega pridonijele rasterećenju učenika osnovne škole i školski sustav harmonizirale sa sustavima u europskim zemljama. Ta su se očekivanja trebala ostvariti na temelju nekih ključnih dokumenata, točnije katalogâ znanja (2004.), Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (2005.) te Nacionalnog okvirnog kurikuluma (studeni 2008., srpanj 2010. i tiskana inačica 2011.). Međutim, planirane promjene nisu dale očekivane rezultate, što se može s dosta pouzdanosti reći za primjenu katalogâ znanja i Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda. Razlog je neuspjehu, najkraće rečeno, u tome što ti dokumenti nisu nastali na odgovarajućoj metodologiji i teoriji. Treći dokument – Nacionalni okvirni kurikulum – tek treba dokazati, bez obzira na pozitivna iskustva u drugim zemljama, da rješava važne strukturne probleme našega školstva i omogućuje tzv. „rasterećenje učenika”.

Novija iskustva pokazuju da je hrvatska obrazovna politika – recimo tako – brzo trčala na mjestu, uz često olako pozivanje na opće dobro, dakle – unaprjeđenje odgoja i obrazovanja, no bez vidljivih rezultata. Usred različitih pa i suprotstavljenih struja i valova (kadšto stručnih, često nestručnih, nerijetko politikantskih…), bilo je – čini se – nemoguće postići potreban i željeni učinak.

Da se barem donekle sagleda neuspjeh uočenih procesa, činilo mi se potrebnim i opravdanim najprije stručno opisati teorijska polazišta fenomena (pre)opterećenosti učenika, kataloga znanja, obrazovnih standarda i kurikuluma, a potom kritički sagledati spomenute dokumente.

Urednik
Ivan Vavra
Naslovnica
Jurica Puhalović
Dimenzije
24 x 17 cm
Broj strana
158
Nakladnik
Školske novine, Zagreb, 2012.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53160-245-7

Jedan primjerak je u ponudi

Stanje:Korišteno, u odličnom stanju
Oštećenja / nepogodnosti:
  • Žig knjižnice
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Pobjeda glagoljice kroz tisućljetnu borbu

Pobjeda glagoljice kroz tisućljetnu borbu

Frano Ivanišević

Izdano prigodom podignuća spomenika Grguru Ninskomu.

Jugoslavenska matica, 1929.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
16,24
Filozofija: Uvod u filozofiju

Filozofija: Uvod u filozofiju

Arno Anzenbacher

Ova knjiga uvodi u sve važne probleme zapadnjačke filozofije.

Školska knjiga, 1992.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
7,99
Independence Or Stagnation?: The Imperatives Of University Reform In The United Kingdom

Independence Or Stagnation?: The Imperatives Of University Reform In The United Kingdom

Civitas: The Institute for the Study of Civil Society, 2003.
Engleski. Latinica. Broširano.
5,43
The act of writing

The act of writing

Eric Gould, Robert Diyanni, William Smith
Random House, 1988.
Engleski. Latinica. Broširano.
3,99
Spolnost: Osjećaji i funkcije

Spolnost: Osjećaji i funkcije

Leonore Tiefer
Globus, 1986.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
4,99