Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Vladimir Strugar

Teorijsko - kritički pristup obrazovnoj politici u Hrvatskoj

Obrazovna politika u Hrvatskoj planirala je u prvom desetljeću 21. st. mijenjati školski sustav. Promjene bi, očekivalo se, prije svega pridonijele rasterećenju učenika osnovne škole i školski sustav harmonizirale sa sustavima u europskim zemljama. Ta su se očekivanja trebala ostvariti na temelju nekih ključnih dokumenata, točnije katalogâ znanja (2004.), Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (2005.) te Nacionalnog okvirnog kurikuluma (studeni 2008., srpanj 2010. i tiskana inačica 2011.). Međutim, planirane promjene nisu dale očekivane rezultate, što se može s dosta pouzdanosti reći za primjenu katalogâ znanja i Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda. Razlog je neuspjehu, najkraće rečeno, u tome što ti dokumenti nisu nastali na odgovarajućoj metodologiji i teoriji. Treći dokument – Nacionalni okvirni kurikulum – tek treba dokazati, bez obzira na pozitivna iskustva u drugim zemljama, da rješava važne strukturne probleme našega školstva i omogućuje tzv. „rasterećenje učenika”.

Novija iskustva pokazuju da je hrvatska obrazovna politika – recimo tako – brzo trčala na mjestu, uz često olako pozivanje na opće dobro, dakle – unaprjeđenje odgoja i obrazovanja, no bez vidljivih rezultata. Usred različitih pa i suprotstavljenih struja i valova (kadšto stručnih, često nestručnih, nerijetko politikantskih…), bilo je – čini se – nemoguće postići potreban i željeni učinak.

Da se barem donekle sagleda neuspjeh uočenih procesa, činilo mi se potrebnim i opravdanim najprije stručno opisati teorijska polazišta fenomena (pre)opterećenosti učenika, kataloga znanja, obrazovnih standarda i kurikuluma, a potom kritički sagledati spomenute dokumente.

Urednik
Ivan Vavra
Naslovnica
Jurica Puhalović
Dimenzije
24 x 17 cm
Broj strana
158
Nakladnik
Školske novine, Zagreb, 2012.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53160-245-7

Jedan primjerak je u ponudi

Stanje:Korišteno, u odličnom stanju
Oštećenja / nepogodnosti:
  • Žig knjižnice
Snižena cijena: 14,2211,38
Popust od 20% vrijedi do 01.11.2025. 23:59
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Mladost za mlade: Fotografiranje

Mladost za mlade: Fotografiranje

Hans-Reinhard Schatter

This book focuses on photography as an art, technique and means of expression, but also as a potential interest for young people who want to explore the world through the lens.

Mladost, 1972.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
3,98
Matematički leksikon za nematematičare

Matematički leksikon za nematematičare

Zlatko Šporer

"Mathematical Lexicon for Non-Mathematicians" by Zlatko Šporer is an educational book intended for a wide audience, especially those who are not experts in mathematics.

Školska knjiga, 1988.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
8,26
Integralna metoda u primjeni

Integralna metoda u primjeni

Josipa Bašić, Antonija Žižak, Nivex Koller-Trbović
Alinea, 1998.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
7,54
Izabrana djela 1-3

Izabrana djela 1-3

Pero Šimleša
Pedagoški fakultet, 1980.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
Knjiga se sastoji od tri toma
12,34 - 12,36
Njemački za pravnike

Njemački za pravnike

Susan Šarčević, Nina Sokol
Pravni fakultet u Zagrebu, 1980.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
4,99
An A to Z of british life

An A to Z of british life

Adrian Room
Oxford University Press, 1990.
Engleski. Latinica. Broširano.
4,99