Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Vladimir Strugar

Teorijsko - kritički pristup obrazovnoj politici u Hrvatskoj

Obrazovna politika u Hrvatskoj planirala je u prvom desetljeću 21. st. mijenjati školski sustav. Promjene bi, očekivalo se, prije svega pridonijele rasterećenju učenika osnovne škole i školski sustav harmonizirale sa sustavima u europskim zemljama. Ta su se očekivanja trebala ostvariti na temelju nekih ključnih dokumenata, točnije katalogâ znanja (2004.), Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (2005.) te Nacionalnog okvirnog kurikuluma (studeni 2008., srpanj 2010. i tiskana inačica 2011.). Međutim, planirane promjene nisu dale očekivane rezultate, što se može s dosta pouzdanosti reći za primjenu katalogâ znanja i Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda. Razlog je neuspjehu, najkraće rečeno, u tome što ti dokumenti nisu nastali na odgovarajućoj metodologiji i teoriji. Treći dokument – Nacionalni okvirni kurikulum – tek treba dokazati, bez obzira na pozitivna iskustva u drugim zemljama, da rješava važne strukturne probleme našega školstva i omogućuje tzv. „rasterećenje učenika”.

Novija iskustva pokazuju da je hrvatska obrazovna politika – recimo tako – brzo trčala na mjestu, uz često olako pozivanje na opće dobro, dakle – unaprjeđenje odgoja i obrazovanja, no bez vidljivih rezultata. Usred različitih pa i suprotstavljenih struja i valova (kadšto stručnih, često nestručnih, nerijetko politikantskih…), bilo je – čini se – nemoguće postići potreban i željeni učinak.

Da se barem donekle sagleda neuspjeh uočenih procesa, činilo mi se potrebnim i opravdanim najprije stručno opisati teorijska polazišta fenomena (pre)opterećenosti učenika, kataloga znanja, obrazovnih standarda i kurikuluma, a potom kritički sagledati spomenute dokumente.

Urednik
Ivan Vavra
Naslovnica
Jurica Puhalović
Dimenzije
24 x 17 cm
Broj strana
158
Izdavač
Školske novine, Zagreb, 2012.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53160-245-7

Jedan primerak je u ponudi

Stanje:Korišćeno, u odličnom stanju
Oštećenja / nepogodnosti:
  • Pečat biblioteke
Dodato u korpu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću pretrage ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Hrvatski govorili !

Hrvatski govorili !

Ivo Škarić

Radovi objavljeni u ovoj knjizi uglavnom opisuju standardiziranu ili nestandardiziranu, duboko normalnu prirodu hrvatskog jezika.

Školska knjiga, 2006.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
10,62
Creative power - The education of youth in the creative arts

Creative power - The education of youth in the creative arts

Hughes Mearns
Dover publikations.
Engleski. Latinica. Broširano.
2,99
Unapređivanje čitanja u osnovnoj školi

Unapređivanje čitanja u osnovnoj školi

Alojz Kobola

The author analyzes different approaches and strategies that teachers can use to encourage students to better understand and enjoy reading.

Školska knjiga, 1977.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
6,52
Poduzetnička ekonomija: kako učiniti prvi korak

Poduzetnička ekonomija: kako učiniti prvi korak

Đuro Horvat, Željko Tintor

The book is intended for students of higher and higher business schools, entrepreneurs, managers, but as a useful material it is also recommended for professors of economics subjects in secondary schools.

24 sata, 2006.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
10,42
Odgoj i obrazovanje u dječjem vrtiću

Odgoj i obrazovanje u dječjem vrtiću

Anka Došen-Dobud
Pedagoško-književni zbor, 1977.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
6,98
The act of writing

The act of writing

Eric Gould, Robert Diyanni, William Smith
Random House, 1988.
Engleski. Latinica. Broširano.
3,99